#Czunyiné Bertalan Judit

Uniós források enyhíthetik az iskolák gondjait
 

Uniós források enyhíthetik az iskolák gondjait

Közel kétszázmilliárd forintnyi uniós forrást tervez lehívni a kormány, hogy ezzel javítsák a iskolák állapotát és felszereltségét. Érkezik egy újdonság is, az elektronikus oktatási anyakönyv, ami életünk végéig rögzíti minden tanulmányi eredményünket, így helyettesítheti a bizonyítványt is.

hvg.hu hvg.hu


Tényleg most jó tanárnak lenni?
 

Tényleg most jó tanárnak lenni?

Miközben az oktatásvezetés állandóan a rendszerváltás utáni legnagyobb pedagógusbér-növekedésről áradozik, elfelejtik, hogy volt már ilyen. Ráadásul azt soha nem teszik hozzá, hogy az új rendszer annyit jelenti: jóval több munkáért fizetnek egy kicsit többet.

BI BI



Czunyiné széke inog, vannak esélyesek a helyére
 

Czunyiné széke inog, vannak esélyesek a helyére

Nem volt zökkenőmentes a köznevelési államtitkár frakcióülésen tartott előadása: egyesek szerint keményen elővették Czunyiné Bertalan Juditot. Fideszes politikusok is morgolódnak, ha szóba kerül a közoktatás, de sokan inkább Czunyiné helyettesét, Áder János húgát, Pölöskei Gábornét kritizálták. A Parlament folyosóin két képviselőről is suttognak már, mint a következő lehetséges államtitkárról.

Kálmán Attila Kálmán Attila

Czunyiné egyszer és mindekorra rendet tesz a PÖCS körül
 

Czunyiné egyszer és mindekorra rendet tesz a PÖCS körül

A köznevelési államtitkár a pedagógusok világnapja alkalmából tájékoztatott. Elmondta, átlagosan 3,4 százalékos béremelésben részesültek a tanárok, és 22 ezren kerültek át közülük magasabb pedagógus fokozatba. Szerinte a tanárok szeretik a minősítést, az önértékelési rendszer pedig az életpályamodell lépcsője. Azt is elmondta, mi az igazság a PÖCS-csel és a BECS-csel kapcsolatban.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu

Orbán addig cselezett, míg összeakadtak a lábai
 

Orbán addig cselezett, míg összeakadtak a lábai

Míg pár hónappal ezelőtt nagy dérrel-dúrral jelentették be, hogy Orbán Viktor átrendezi az államtitkári névsort, fejcseréket akar, a nyár végére már lenyugodtak a kedélyek. A miniszterek befeszültek, védik a beosztottjaikat, kirúgások nélkül próbálják rendezni a házon belüli ellentéteket. Több államtitkár viszont a migránsoknak lehet hálás, ha szeptemberben a székében marad. A hatalmi játszmákat imádó kormányfő még okozhat meglepetést.

MLF MLF



Miért kellene a kilencedik évfolyam bevezetése?
 

Miért kellene a kilencedik évfolyam bevezetése?

A végzettség nélküli iskolaelhagyás problémájára kersik a választ a kormánypártok. Azt szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb képzés valósuljon meg, tehát a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése nem arról szólna, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában.

MTI MTI

Bizonyítványt állítunk ki a magyar iskoláról
 

Bizonyítványt állítunk ki a magyar iskoláról

A tanév végén szeretnénk olvasóinkkal együtt értékelni a magyar iskolát. Kérjük, ha szülőként, diákként vagy tanárként „érintett”, ossza meg velünk véleményét a tanévről, a Klikről – általában a közoktatásról.

hvg.hu hvg.hu


Czunyiné magyarázza a tankönyvügyi fordulatokat
 

Czunyiné magyarázza a tankönyvügyi fordulatokat

A köznevelési államtitkár az M1 reggeli adásában próbálta megmagyarázni, hogy miért lesz jobb, amiért a két évvel ezelőtt bevezetett rendszert most visszamódosítva újra az iskolák osztják szét a tankönyveket.

MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu

Hazugságra kényszeríti a tanárokat a rendszer
 

Hazugságra kényszeríti a tanárokat a rendszer

Három éve Magyarországon kerestek a legkevesebbet a tanárok az OECD-rangsorban, azóta viszont életbe lépett a pedagógus-életpályamodell és az azzal járó bérfejlesztés is. A helyzet azonban valószínűleg nem lett sokkal jobb, a tanárok a magyar értelmiség egyik legkevésbé becsült rétege maradt. A kormányzati sikerpropaganda dübörög, a pedagógusok viszont kimerültek, dühösek, akár sztrájkolnának is.




Czunyiné szövegén akadt ki egy AKG-s tanár
 

Czunyiné szövegén akadt ki egy AKG-s tanár

A köznevelési államtitkár nemrég arról beszélt, hogy ő sem ismeri a kémiai képleteket, de ettől még boldogul. Egy kémiatanár viszont Czunyiné Bertalan Judit nyilatkozatáról megállapította: "egyszerre sugárzik belőle a tudatlanság felsőbbrendű gőgje, a kémiai ismeretek teljes hiánya" és az, hogy nem ismeri a tantervet. De a fő baj az, hogy ezzel leértékeli a reál tárgyak ismertét.

hvg.hu hvg.hu